Неділя, 26.03.2023, 16:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Підвисоцьке навчально-виховне об'єднання

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Щодо проведення ТИЖНІВ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ в закладах системи освіти

 

 

                   МЕТОДИЧНІ  РЕКОМЕНДАЦІЇ

Щодо  проведення ТИЖНІВ  БЕЗПЕКИ  ДИТИНИ   в закладах   системи  освіти  Кіровоградської  області.

 

Тижні   безпеки  дитини  в дошкільних,  позашкільних та  загальноосвітніх  закладах   Кіровоградської області проводиться з метою навчання правил   безпеки  життєдіяльності  та поводження дітей на випадок виникнення надзвичайної  ситуації, у разі необхідності  надання першої долікарської допомоги потерпілим та  самодопомоги.

 

Організатори проведення                                 “Тижнів   Безпеки  дитини” 

Управління освіти і науки  облдержадміністрації  , та: 

ГУ МНС України  в Кіровоградській  області,    - є організаторами проведення тижня знань   безпеки  життєдіяльності. ( Тижні  пожежної  безпеки), .( Тижні  безпеки в надзвичайних  ситуаціях)

Відділ  Державної  автомобільної  інспекції  МВС України по  Кіровоградській  області ( Тижні  безпеки дорожнього руху);

 

 

На місцях відповідальні за проведення цього заходу:

    відділи , управління освіти райдержадміністрацій,   міськвиконкомів;

завідуючі дитячих дошкільних закладів;

      директори шкіл ;

      директори позашкільних  закладів;

       директори  закладів  профтехосвіти;

        директори закладів  обласного  підпорядкування

 

на основі наказу вищестоящого  відділу освіти своїм наказом оголошують проведення ТИЖНЯ  БЕЗПЕКИ ДИТИНИ.

 Терміни  проведення  Тижнів   кожен  заклад  планує у плані виховної  роботи   на  свій  розсуд ,  враховуючи  рекомендації  вищестоящого  органу  управління  освітою.

Начальники міських та районних управлінь ( пожежної  охорони, 

ДАІ,  надзвичайних  ситуацій) надають практичну допомогу у проведенні Тижнів безпеки  дитини  та  направляють своїх  представників для  їх безпосередньої  участі.

 

Мета  проведення  Тижнів  безпеки  дитини

  • Популяризація   знань правил  безпеки  життєдіяльності  дітей.
  • Навчити  їх  уміти  прогнозувати  небезпечні  ситуації  та    знаходити  правильні  рішення  щодо  безпечного  виходу з  цих  ситуацій.
  • Прищеплення дітям навичок обережного  поводження в  довкіллі та  бережливо  відноситися до  збереження  свого життя  та життя  оточуючих.
  • Виховання  у дітей  поваги  до  працівників даної  професії                         ( пожежного, інспектора  ДАІ,  бійця  частин  МНС)
  • Навчити  дітей  куди,  за яким  телефоном, адресою звертатися у разі  екстремальної  ситуації.                                                           
  • Номери телефонів  швидкого  виклику  обов’язково  повинні  бути в коридорі (на кожному поверсі) на видному  місці і розміром  таким Щоб можна  було  прочитати з  далекої  відстані.

 

Рекомендовані  терміни   та  тематика  проведення  Тижнів.

Тижні  безпеки   дитини проводяться щорічно  один  раз в навчальну  чверть:

 І чв.   До  20  вересня    -    “ Тиждень  безпеки  дорожнього  руху”

ІІ чв.   - листопад – грудень  - “Тиждень  пожежної   безпеки “

ІІІ чв.   –  січень – березень  - “Тиждень безпеки у надзвичайних                                 ситуаціях” (Передбачаються  і  питання  пожежної  безпеки)

 ІV чв.  -    квітень – травень -  “Тиждень  безпеки  життєдіяльності” 

 

Планування    проведення                            “Тижнів  безпеки  дитини”

 

1.     По закладу  видається  наказ  про  проведення Тижня з  обов’язковим визначенням терміну  та  посадової  особи  відповідальної  за  організацію  та  проведення  Тижня.                                 Призначається робоча  комісія, яка підводить  підсумок щодо рівня  проведеної  роботи  класними  керівниками (вихователями, майстрами  виробничого  навчання)  та визначає  переможців  конкурсів (у  разі  їх  проведення)

2.     Розробляється та  відповідно затверджується  ПЛАН – СІТКА  проведення  Тижня в  якій  конкретно  визначено, який  клас (група),  в який день,  який  захід  проводить.                                                        В цьому  ж  плані  планується  проведення  загально шкільних (училищних, дошкільних  ) заходів;

3.     В проведенні  Тижня  обов’язково приймає  участь  кожен  клас,  кожна  група, гурток тощо.

       Кількість  заходів  на  кожен  клас, групу – не менше  одного

4.     На  проведення  кожного  наступного  Тижня розробляються  нові  заходи,  сценарії,  сюжетно-рольові ігри  тощо.  Не  допускається  повторювати в  одному і  тому ж  класі, групі  одні і ті ж  заходи,  якщо  вони вже  проводилися  в  попередніх  Тижнях.

 

 

ТЕМАТИКА  ПРОВЕДЕННЯ  ТИЖНІВ

 

Тематика  заходів  проведення  Тижнів  визначається в  залежності  від теми  і  повинна  бути  як  більше  різноманітною .

 При  визначенні   тематики  необхідно обов’язково  враховувати:

Ø тему  Тижня;

Ø досвід  і  матеріали проведення  попередніх  Тижнів;

Ø стан травмування  дітей з цієї  причини в даному  регіоні,  області,  державі;

Ø вікові  групи  дітей;

Ø рекомендації  вищестоящих  органів  управління  освіти;

 

ПРИМІТКА: 

Конкурси ,  бесіди  можуть  бути  за  визначеною в закладі  тематикою,  переліком.

Класним  керівникам,  вихователям, майстрам  виробничого  навчання  надається  повна  самостійність,  свобода  творчості  при  підготовці  заходу,  за  змістом. (Тема  може бути  запропонована)

Не  допускається  використання  готових  бесід  та  інших сценаріїв. На кожний Тиждень розробляється  новий  матеріал, який потім використовується при  проведенні  виховної  роботи з профілактики  дитячого  травматизму.

 

ОРІЄНТОВНИЙ       ПЕРЕЛІК     РЕКОМЕНДОВАНИХ   ЗАХОДІВ

 

Ø Проведення  загальних  лінійок

             Ø Уроки  знань ( пожежної  безпеки, правил  дорожнього  руху, правил безпеки в надзвичайних  ситуаціях  тощо)

           Ø Бесіди з попередження  нещасних  випадків з дітьми.

Для бесід  необхідно мати наочний  матеріал: плакати,  інвентар, макети аудіо- відео матеріал,  комп’ютерні  варіанти  тощо.  

 Учнів 1-3 класів ознайомити з прислів'ями, приказками, казками, віршами, де народна мудрість передає із покоління до покоління знання  з  певного виду  ушкодження.

 

Приділити увагу розгляду практичних питань щодо навчання дітей безпечному  поводженню в  екстремальній  ситуації.

  Під  час   бесіди   потрібно використовувати конкретні факти про  порушення  та наслідки  цих  порушень  .

Загострювати  увагу на питаннях виникнення екстремальних  ситуацій в залежності  від  пори  року, кліматичних  умов, соціальних ситуацій  тощо  та  прийняття  дітьми  правильних рішень  щодо  виходу   неушкодженим з  цих  ситуацій.

Для  участі в проведенні  бесід  рекомендується  запрошувати  представників  від  Пожнагляду,  ДАІ  та  інших.

 

Обов’язково рекомендується  створення  та  підготовка  лекторських  груп  із  числа  учнів   

 

Ø Написання   конкурсних диктантів,  творів,  оповідань , казок  тощо, на  тему  визначену  Тижнем 

 

ПРИКЛАД:

Орієнтовна  тематика  при  проведенні  “Тижня  пожежної  безпеки”

Теми для творів, переказів:

- «Вогонь - друг, вогонь - ворог»

- «Наодинці з вогнем»

- «Обпалені Чорнобилем»

- «Є така професія - пожежний»

- «В житті завжди є місце подвигу»

- «Вогонь підкоряється сильним»

 

  

 

Теми  бесід:

- «Їм вдячні люди»

- «В ім'я життя»

- «Я б в пожежники пішов»

- «На лінії вогню»

-«Найперша служба в державі».

                            і  тому  подібне

 

  

Ø Конкурс  малюнків. З  метою  використання  малюнків для  оформлення   куточків (Безпека  дорожнього  руху; Пожежна  безпека, Безпека в надзвичайних  ситуаціях,  Безпека в довкіллі)  встановлюються  певні  стандарти  щодо  розміру  аркушів, техніки  виконання  малюнків тощо.

 

Ø Конкурс  на  кращу  аплікацію

 

Ø Конкурс на  кращу  стінгазету;

 

  • Змагання  із  прикладних  видів  спорту (пожежно спортивні,  вело - технічні, виконання  вимог  сигналу  “ТРИВОГА”  тощо)
  •   Проведення  на заняттях фізичного виховання дитячих  ігор за   тематикою «Ростемо сильними, сміливими і спритними».

(Можна  проводити  під  час   Тижнів  на кожну  тематику)

 

 

Ø Змагання  між  командами  на  краще  знання  відповідних  правил,  шляхів  виходу із екстремальних  ситуацій.  Рекомендується також  участь  команди  від педагогічних  працівників.  (Брейн-ринг,    Що, Де,  Коли?,  Щасливий  випадок  тощо)

  • Зустрічі з посадовими  особами  органів  Державного  нагляду ( Пожежна  охорона,  ДАІ, Управління з надзвичайних  ситуацій)
  • Екскурсії  за  темою  Тижня. Відвідування  тематичних  виставок,  музеїв;

 

  • Для  старшокласників,  учнів  ПТУ  можна  поєднувати  заходи із  тематики  Тижня з  проведенням  дискотек;

 

  • Проведення  лялькових  вистав  своїми  силами  та  відвідування  лялькових  театрів.

 

  • Проведення  сюжетно – рольових  ігор з моделюванням життєвих ситуацій, спрямованих на виховання у дітей навичок   безпечної  поведінки в  повсякденному  житті.                                           Особливо ця  форма  заходу  використовується  при  проведенні “Тижня  безпеки  життєдіяльності”  -  підсумок знань  з  вивчення ОБЖД  

Та  інші  заходи  визначені закладом

  

 Підсумки проведення Тижня   безпеки  дитини

 1. Підсумки  підводяться  зразу ж після  закінчення  Тижня.

Комісія  призначена  наказом  керівника  закладу переглядає  матеріали проведених  заходів, надані класними  керівниками                  ( вихователями,  майстрами  виробничого  навчання) і відбирає  кращі .

З відібраних  комісією  матеріалів   оформляється  окрема  тека. На обкладинці  інформативний  заголовок                                             “  Тиждень  ( назва теми)”  ,  дата  проведення (число,  місяць,  рік)

В теці:

- Копія  наказу  про  проведення  Тижня;

- Затверджена керівником План – сітка проведення  Тижня;

       -  Матеріали  наданні  класними  керівниками  (вихователями,  майстрами виробничого  навчання)

 

 Матеріали  Тижнів  (теки ),  як  методичний  матеріал  використовуються класними  керівниками  при  підготовці  до  проведення  наступних  Тижнів.                                                              Наявність  тек з матеріалами  проведення  Тижнів у  закладі  обов’язкова.

 

2. Комісія  відмічає  кращих  серед  класних  керівників                       (  вихователів,  майстрів виробничого  навчання ),  серед  команд  та  окремих  учнів.

3. Кращі  за  висновками  комісії  відзначаються  за  передбаченим у закладі  порядком:

  • грамотою;
  • відмічаються у  наказі  по закладу

 

 

4. Результати  проведення  Тижня  обов’язково оприлюднюються  і  обговорюються  на  нарадах  при  директору,  на  засіданні  методоб’єднань  класних  керівників ( вихователів,  майстрів виробничого  навчання ),  проводиться  аналіз  та надаються  рекомендації  щодо  усунення  виявлених  недоробок.

5. На  прохання  зацікавлених організацій (Пожежний  нагляд,  ДАІ,  Управління  надзвичайних  ситуацій )  заклад , як  звіт  про  проведену  роботу,  частково    надає  матеріали  проведення  Тижня. (Малюнки та  інші  матеріали )

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031