Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Положення про методичне об`єднання«ЗАТВЕРДЖЕНО» на засіданні методичної ради НВО Протокол №1 від «31» серпня 2016 року
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ 1. Загальні положення 1.1. Методичне об’єднання вчителів є основним структурним підрозділом методичної служби Підвисоцького навчально-виховного об`єднання Новоархангельської районної ради Кіровоградської області, що здійснює проведення навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної й позакласної роботи з кількома спорідненими навчальними предметами. 1.2. Методичне об’єднання створюється, коли є не менше п’яти вчителів з одного предмета або з однієї освітньої галузі. До складу методичного об'єднання можуть входити основні вчителі та вчителі за сумісництвом. 1.3. Учителі, що входять до складу методичного об’єднання, здійснюють підготовку учнів за предметами відповідної освітньої галузі. Форми навчання — денна, екстернат, інклюзивна і індивідуальна. 1.4. Навчання здійснюється українською мовою – державною мовою України. 1.5. Методичне об’єднання створюється, реорганізується й ліквідується директором НВО за поданням заступника директора НВО з навчально-виховної роботи. 1.6. Методичне об’єднання безпосередньо підкоряється заступникові директора НВО з навчально-виховної роботи. 1.7. Методичне об’єднання у своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується Конституцією й законами України, указами Президента України, рішеннями Уряду України, органів керування освітою всіх рівнів з питань утворення й виховання учнів, а також статутом і локальними правовими актами НВО, наказами й розпорядженнями директора НВО. 1.8. Навчально-виховну, методичну й дослідно-експериментальну роботу методичне об’єднання здійснює на основі цього Положення, наказів і директив Міністра освіти України, а також рекомендацій Департаменту освіти. Щодо питань внутрішнього порядку воно керується правилами й нормами охорони праці, техніки безпеки й протипожежного захисту, статутом НВО. 2. Завдання та напрями діяльності МО 2.1. Задоволення потреб учнів в інтелектуальному, культурному й моральному розвитку. 2.2 Організація й проведення на високому професійному рівні навчально-виховної, методичної й дослідно-експериментальної роботи з однієї або кількох споріднених дисциплін; 2.3 Удосконалювання методики проведення різних видів занять і їх навчально методичного й матеріально-технічного забезпечення; 2.4. Підвищення педагогічної кваліфікації вчителів; 2.5 Організація й проведення роботи щодо професійної орієнтації випускників і підготовка їх до вступу у вищі навчальні заклади.
3. Основні форми роботи вчителів в МО
4. Основні напрями діяльності МО 4.1. Аналіз результатів освітньої діяльності за предметами. 4.2. Участь у розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального обсягу й змісту навчальних курсів. 4.3. Розробка інтегрованих навчальних програм з досліджуваних предметів і узгодження їх із програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів. 4.4. Підготовка й обговорення рукописів навчально-методичних посібників і дидактичних матеріалів з предметів. 4.5. Проведення відкритих занять і відкритих позакласних заходів щодо предметів; 4.6 Підготовка й обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації й кваліфікаційного розряду вчителів. 4.7. Обговорення доповідей щодо методики викладу принципових питань програми, обговорення й затвердження календарно-тематичних планів. 4.8. Обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них. 4.9. Розгляд питань організації, керівництва й контролю дослідницькою роботою учнів. 4.10. Організація й проведення педагогічних експериментів щодо пошуку й впровадження нових інформаційних технологій навчання. 4.11. Застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д. 4.12. Розробка й удосконалювання засобів підвищення наочності навчання (термінальних і дисплейних комплексів, макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їхнього використання в навчальному процесі. 4.13. Удосконалювання навчально-лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних обчислювальних мереж і їхнього програмного забезпечення). 4.14. Взаємні відвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між учителями різних методичних об'єднань із метою обміну досвідом і вдосконалювання методики викладання навчальних предметів. 4.15. Спільні засідання зі спорідненими й взаємозабезпечуючими МО з метою обміну досвідом роботи. 4.16. Вивчення досвіду роботи споріднених МО інших навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи; 4.17. Вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями й малодосвідченими вчителями; 4.18. Розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань за предметами. 5. Організація роботи вчителів МО 5.1. Очолює методичне об’єднання керівник, що призначається директором НВО із найбільш досвідчених педагогів зі згоди членів методичного об’єднання. 5.2. Робота методичного об’єднання проводиться відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік. План укладається керівником методичного об’єднання, розглядається на засіданні методичного об’єднання, узгоджується із заступником директора з методичної роботи й затверджується директором НВО. 5.3. Засідання методичного об’єднання проводити не рідше 1 разу на чверть. Про час і місце проведення засідання керівник методичного об’єднання зобов’язаний повідомити заступника директора НВО з методичної роботи (заступника директора НВО з навчально-виховної роботи). За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів. Рекомендації підписуються керівником методичного об’єднання. 5.4. При розгляді питань, що стосуються тематики або інтересів інших методичних об’єднань, на засідання необхідно запрошувати їхніх керівників (учителів). 6. Завдання керівника МО 6.1. Аналіз результатів організації вчителем навчально-виховної діяльності учнів із предметів, що є складовими методичного об’єднання. 6.2. Організація взаємодії вчителів методичного об’єднання, вивчення стану викладання предмета, ведення вчителем шкільної документації. 6.3. Організація взаємо відвідування уроків, позакласних заходів з предметів, що є складовими методичного об’єднання, та взаємодопомога. 6.4. Забезпечення організації заходів, спрямованих на професійне зростання вчителів, зокрема молодих та новопризначених. 7. Обов’язки керівника МО 7.1. Керівник МО проводить засідання не менше ніж 4 рази на рік згідно з планом. 7.2. Керівник МО складає план роботи на навчальний рік, який узгоджує з вчителями-предметниками та який затверджує методична рада НВО. 7.3. Керівник МО звітує про свою роботу перед педагогічною радою НВО не менше як один раз на рік. 7.4. Керівник МО контролює виконання календарно-тематичних планів, разом із заступником з НВР організовує вивчення стану викладання предмета (якість, результативність), ведення шкільної документації вчителями-предметниками. 8. Права керівника МО 8.1. Керівник МО має право на відвідування та аналіз уроку, позакласних заходів з предмета, що є складовим методичного об’єднання, шкільної документації вчителів, що входять в МО. 8.2. Керівник МО має право звертатися за консультацію до директора та його заступників із проблем організації навчально-виховного процесу, виконання трудової дисципліни вчителями, що входять до складу методичного об’єднання. 8.3. Готувати пропозиції та рекомендації вчителям для підвищення кваліфікаційного розряду. 8.4. Рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації. 8.5. Ставити питання перед адміністрацією НВО про заохочення вчителів. 9. Обов’язки вчителів, що входять до складу МО 9.1. Організовувати навчально-виховну роботу з урахуванням основних завдань життєдіяльності школи, науково-методичної проблеми школи та методичного об’єднання, особисто вчителя. 9.2. Організовувати свою діяльність з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності (навчально-виховна, методична робота). 9.3. Планувати свою діяльність з урахуванням охорони здоров’я та життя дітей, заходів з техніки безпеки. 9.4. Організовувати свою діяльність з питань співпраці з батьками та вчителями щодо підвищення якості навчально-виховного процесу, поліпшення якості педагогічної праці. 10. Права вчителів, які входять до складу МО 10.1. Готувати пропозиції й рекомендувати вчителів на підвищення кваліфікаційного розряду. 10.2. Висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу в школі. 10.3. Порушувати питання про публікацію матеріалів щодо передового педагогічного досвіду, накопиченого в методичному об’єднанні. 10.4. Порушувати питання перед адміністрацією школи про заохочення вчителів методичного об’єднання за активну участь в експериментальній діяльності. 10.5. Рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації. 10.6. Звертатися за консультаціями із проблем навчальної діяльності й виховання учнів до заступників директора школи. 10.7. Вносити пропозиції щодо організації й змісту атестації вчителів. 10.8. Висувати від методичного об’єднання вчителів для участі в конкурсах «Учитель року». 11. ДОКУМЕНТАЦІЯ МО Для нормальної роботи в методичному об’єднанні мають бути такі документи: 1. Наказ про створення МО, про призначення на посаду керівника методичного об’єднання. 2. Положення про методичне об’єднання. 3. Функціональні обов’язки вчителів МО. 4. Аналіз роботи за минулий рік. 5. Тема методичної роботи, її мета, пріоритетні напрямки й завдання на новий навчальний рік. 6. План роботи МО на поточний навчальний рік. 7. Банк даних про вчителів МО: кількісний і якісний склад (вік, освіта, спеціальність, предмет, що викладається, загальний стаж і педагогічний, кваліфікаційна категорія, нагороди, звання, домашній телефон). 8. Відомості про теми самоосвіти вчителів МО. 9. Графік проведення нарад, конференцій, семінарів, круглих столів, творчих звітів, ділових ігор і т.д. у МО. 10. Перспективний план атестації учителів МО. 11. Графік проходження атестації учителів МО на поточний рік. 12. Перспективний план підвищення кваліфікації вчителів МО. 13. Графік підвищення кваліфікації вчителів МО на поточний рік. 14. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів з предмета вчителями МО. 15. Програми (авторські з предмета, факультативів, гуртків). 16. Інформація про навчальні програми і їхнє навчально-методичне забезпечення з предмета. 17. Календарно-тематичне планування (з індивідуальних, факультативних занять, гуртків з предмета). 18. План роботи з молодими й щойно прибулими фахівцями в МО. 19. План проведення предметних тижнів. 20. ВШК (експрес, інформаційні й аналітичні довідки, діагностика). 21. Протоколи засідань МО.
12. Контроль за діяльністю МО 12.1. Контроль за діяльністю методичних об’єднань здійснюється директором НВО, його заступником з навчально-виховної роботи відповідно до планів методичної роботи НВО.
|
Пошук
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|